Fullständiga köpvillkor

Fullständiga köpvillkor

Om företaget/webbutiken

Sunlux är en webbutik som drivs utav Nordic Web Commerce AB beläget i Värnamo. Vi erbjuder solcellslösningar för bland annat husbil, husvagn, båt och stuga. Vår målgrupp är såväl privatkunder som återförsäljare. Nordic Web Commerce har bedrivit e-handel sedan 2012.

Produktinformation

På respektive produkts produktsida finns generell information om produkten såsom egenskaper och funktioner. Här finns även de manualer och datablad vi har tillgängliga för respektive produkt. Vissa av våra manualer på annat språk än svenska.

Priser

I webbutiken anges priser i svenska kronor inklusive moms. Vi reserverar oss för prisfel i webbutiken. Vid uppenbart felaktigt prissatta varor så förbehåller vi oss rätten att annullera ordern eller återkalla leveransen. I varukorgen kan man se det totala priset i svenska kronor inklusive samtliga avgifter, moms och frakt.

Beställning

I de fall beställaren är under 18 år måste målsmans tillstånd inhämtas före beställningen genomförs.

Ångerrätt

Din ångerrätt gäller under 14 dagar enligt distansavtalslagen. I ditt meddelande till oss måste det tydligt framgå att du ångrar ditt köp. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Försegling eller tekninsk plombering får ej brytas. Du får inte använda varan, men naturligtvis får du försiktigt undersöka den. För varor som levereras omonterade gäller det också att förpackningen ska vara obruten. Du får inte heller ha försökt sätta ihop eller montera en vara. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Ångerrätten gäller ej för varor som har måttbeställts enligt distans- och hemförsäljningslagen.”5 § Avser distansavtalet en vara som ska tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars ska få en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte ska finnas någon ångerrätt” Vi förbehåller oss rätten att neka köpet eller annullera en beställning om misstanke finns att köparen systematiskt beställer/köper varor utan avsikt att behålla dem.

Garantier och service

Sunlux säljer enbart nogrant utvalda och testade produkter av hög kvalitet, därför kan vi lämna mycket generösa garantier på våra produkter. På monokristallina solcellsmoduler lämnar vi 10 års materialgaranti, på semiflexibla paneler 5 år och på batterier 5 års garanti.   Övriga produkter i sortimentet har 2 års garanti. Observera att garantin ej gäller vid oförutsädda händelser så som åsknedslag eller vid vattenskada. I de fall varan går att reparera görs det i första hand, om inte skickas en ny eller likvärdig produkt till kunden. Kvitto eller orderbevis skall returneras tillsammans med varan väl emballerad. Garantin gäller ej om produkten utsatts för vårdslöst användande, onormalt slitage, byggts om eller ändrats från sitt ursprungliga utförande. Vid garantiärende, tag alltid kontakt med oss innan varan skickas genom e-post till kundservice@sunlux.se. Du kan också använda kontaktformuläret på hemsidan.

Reklamation

Om du upptäcker att en vara är felaktig, har du som konsument rätt att reklamera varan inom skälig tid efter att felet upptäckts eller borde ha upptäckts. Reklamation som görs inom två månader från att felet upptäckts anses alltid vara inom skälig tid. Reklamationsrätten gäller i upp till tre år från det att varan mottagits av dig som konsument. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Vi förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.

För att reklamera en vara, vänligen kontakta oss via e-post kundservice@ sunlux.se eller kontaktformulär och uppge ditt ordernummer samt en beskrivning av felet. Vid en godkänd reklamation står vi för returfrakten och ersätter dig enligt gällande konsumentlagstiftning.

Notera att för näringsidkare gäller en reklamationsfrist på högst två år från mottagandet av varan.

Efter att reklamationstiden har löpt ut, kan inga ytterligare anspråk på fel göras gällande.

Tvist

Vid en eventuell tvist strävar vi efter att i första hand lösa problemet i samförstånd med dig som kund. Om en tvist inte kan lösas genom vår kundtjänst, har du som konsument möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för prövning. Vi följer alltid ARN rekommendationer och svensk lag vid eventuell tvist.

En eventuell tvist kan även lösas via European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

Allmänna reklamationsnämnden

https://www.arn.se

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

EU ODR: https://ec.europa.eu/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person och adressuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.

Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Vi säljer, handlar, eller på annat sätt överför, inte personligt identifierbar information till utomstående parter. För vår fullständiga sekretesspolicy klicka här.

Leveranser

Leveranstiden är i normalfallet 1-3 arbetsdagar. Om varan tagit slut i lager eller vid hög arbetsbelastning kan leveranstiden bli något längre. Vid orimligt lång leveranstid informeras kunden per e-post. Transportskada: Synlig transsportskada måste anmälas direkt vid hämtning av försändelsen eller till chaufför vid mottagandet av varan. Vid skadad produkt varvid skadan ej varit synlig på ytterembalaget måste skadan anmälas till oss senast inom 3 dagar efter mottagen leverans.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss efter den tid angiven hos vald fraktleverantör. För de paket som ej hämtats förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnaden för returfrakt samt kostnad för returhantering (200:-).

Returer

Returer betalas av köparen utom i de fall då varan är defekt eller om vi har skickat fel vara. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid returärende, tag alltid kontakt med oss innan varan skickas genom e-post till: kundservice@sunlux.se. Du kan också använda kontaktformuläret i webbutiken.

Återbetalningsskyldighet

Vid nyttjandet av ångerrätten betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast möjligt eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Fraktkostnaden återbetalas ej. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Se gärna konsumentverkets information gällande distanshandel.

Betalningsvillkor (QLIRO)

På Sunlux.se handlar du säkert och tryggt med Qliros betallösning. Vid köp hos Sunlux.se tillämpas Qliros allmänna betalningsvillkor. Dessa finner du här.

Produktrecensioner

I samband med ett köp hos oss skickar vi ett e-post efter att du mottagit varan och ber dig skriva in en produktrecension. Vi gör detta för att få recensioner av produkter som visas i webbutiken. Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande om produktrecensioner som en del av detta avtal. Om du väljer att lämna en produktrecension gör du det och ger ditt samtycke.

Kontaktuppgifter:

Sunlux.se
Nordic Web Commerce AB (kontor/lager)
Bangårdsgatan 57
331 35 VÄRNAMO
(vid returärenden – kontakta: kundservice@sunlux.se)

E-post: kundservice@sunlux.se

Telefon: 0370-50 11 55 (vardagar kl 14.00-16.00)

Orgnr: 556954-7838

Momsreg nr/VATnr: SE556954783801

Innehar F-skattsedel

Registrerad för moms

Uppdaterad 2024-08-30

Dela din Varukorg